הפארק האקולוגי בג'ורונג

מאת רחלי אורן

שבת בבוקר יום יפה , חם מאד בחוץ ואנחנו בדרך למקום חדש אשר
נפתח רק לפני 4 חודשים.האזור מוכר לרובינו מהטיולים לחנות הקרמיקה המחזיקה מגוון מכל אסיה Thow Kwang Pottery Jungle. אבל לפני כמה חודשים החליטו בגנים הבינלאומים, לפתח את האזור
ולחבר בין החנות הנחמדה ובין המרכז למחקר אקולוגי של אוניברסיטת NTU.שבילי עץ דק הונחו בינות לשתי בריכות מים טבעיות, חלוקי אבן גדולים פוזרו על השבילים ולאורך ערוצי המים הטבעיים.
מעצבי הגן המוכשרים, יצרו פינות חמד בעזרת עיצים ופרחים אשר נשתלו מסביב, כהמשך ליער הטבעי הקיים שם.

פסלים הוזמנו במיוחד למקום ושלטים מאירי עינים ובהם תצלומים והסברים של החי והצומח בגן.התחלנו את הטיול מרחבת חנות הקרמיקה לכיוון ימין ושם פגשנו בחבורת הצפרים, בעלי מצלמות הענק, אשר מחפשים ברחבי סינגפור, ציפורים מיוחדות. גם הפעם הם הראו לנו שני זנים חדשים אחת מהן היא מסוג שלדג אך בצבעי כתום טורקיז ואדום, והציפור השניה מסוג יונק הדבש אך שוב בצבעים אחרים.גם אנחנו צילמנו כמה תמונות.

המשכנו במעלה vשביל לכיוון אחת הסככות בהן התאמנו בתיפוף חבורת סטודנטים מקומית. לשאלתינו הם סיפרו כי הם מתאמנים לקראת מיני טייפוסאם (חג הודי) אשר יערך בשכונת YISUN במקדש Sree Maha Mariamman Temple בתאריך 17/1/2015. רשמו לפניכם את התאריך ובקרו במקדש ההודי על מנת לראות את  הקישוטים והחגיגות במקדש! להקת המתופפים, תלווה אותם לאורך היום, ויהיו אחראים על ה״רעש״- מוזיקה שתלווה אותם.

המשיכו במדרגות למעלה לנקודת תצפית על כל ג׳ורונג, והמשיכו לגינת פסלים אשר נוצרה על ידי הפסל
Steven Low Thia Kwang/זהו צידו האחד של הפארק.

בחזרה לנקודת ההתחלה, ופניה לכיוון שמאל, תביא אתכם לצד השני של המסלול. בצד הזה ישנו אגם גדול יותר עליו יש גשר עץ נאה ועליו מבנה מעץ בו עסק בהתעמלות טאי צ׳י אחד המקומיים. למשמע מוזיקה סינית חרישית, נע המתעמל סביב עצמו תוך כדי יצירת מעגלים ותנועות הידועות לעוסקים בתחום. נדנו לו בראשינו והמשכנו הלאה.

בשביל המוביל לתוך היער עצמו. צעדנו בתוך ג'ונגל אמיתי, לקולות צרצרים צעקנים, ציפורים וראינו פרפרים יפיפיים מתעופפים על יד צמחי הריח אשר נשתלו שם.אלמלא היה כל כך חם, מגרד, יתושים וזיעה, אפשר היה לחשוב שזה אותו גן עדן עליו מספרים ברוב התרבויות.לכן למרות אי הנוחות הפיסית( הבית נמצא במרחק של 20-30 דקות) לכו וטיילו שם בתוך כל היופי והטבע מסביב.
אורך המסלול בין שעה לשעתיים לפי רצונכם, ואנא הביאו בקבוק מים גדול לכל אחד, כובע וריסוס נגד יתושים. מאחר והגיע זמן ארוחת הצהרים נסענו למסעדה בתוך חוה הנמצאת במרחק כמה דקות משם.

המקום נקרא Farmer center, ובנוסף לאוכל יש שם ספא דגים, מכירת מוצרים טבעים כמו ביצים דגים וירקות, והרבה מקום לילדים להסתובב חופשי. המסעדה בה אכלנו נקראת Cheng's seafood Village ובה מגישים דגים בכל מיני דרכים כמו דג מאודה, מטוגן. בסגנון הונג קונג או בסגנון סיני אחר. כמובן שיש גם ירקות מבושלים, אורז וכל שאר האוכל הטעים המוגש בסינגפור.
אנחנו נהנינו מאד מהארוחה, מהטיול ומהמחשבה שעוד חצי שעה נהיה בבית ונעשה מקלחת קרה.

הערות: השאר תגובה

* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.